جو سازمانی

مقاله و تحقیق در مورد جو سازمانی

جو سازمانی

مقاله و تحقیق در مورد جو سازمانی

بازاریابی رابطه مند

بازاریابی رابطه مند

امروزه بیشتر شرکت‏‌‌های بیمه با توجه به تغییرات سریع در موقعیت‏‌‌های رقابتی و شرایط حاکم بر بازار، جذب و حفظ مشتریان تجاری را در راس برنامه‏‌‌های خویش قرار داده‏‌اند چرا که بدون تردید بهترین شیوه برای افزایش تداوم سودآوری آنهاست.
پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‏‌ها جز پژوهش‏‌‌های توصیفی از نوع همبستگی و بهطور کامل مدل یابی معادلات ساختاری است.
جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه بیمه گذاران شرکت بیمه ایران در شهرستان قایمشهر می‌باشد و برای جمع آوری داده‏‌ها تعداد ۴۰۰ پرسشنامه توزیع شد،اطلاعات جمع آوری شده از طریق نرم افزار ۲۲ SPSS و LISREL۸.
هدف این مقاله کشف عواملی است که منجر به نمودار شدن بازاریابی رابطه مند در عمل و علم می­شود و اینکه چه عواملی بهطور محتمل جهت گیری آینده بازاریابی رابطه مند را تغییر شکل می­دهند.
همچنین بدون استفاده از فناوری، بازاریابی رابطه مند یک استراتژی موثر نیست.
ر بررسی تاریخچه بازاریابی و روند تحول رابطه با مشتری به این نکته اشاره کردیم که پس از تاکید بر اهمیت خود محصول، به تدریج مهارت فروش محصول مورد توجه قرار گرفت.
بازاریابی کلاسیک( به معنای شناخت نیازهای بازار و تلاش برای تامین آن) جریان بعدی بود که در میان کسب و کارها رواج یافت.
ترمینال‏‌‌های( پایانه) کانتینری به خاطر نیرویهایی نظیر ایتلاف‏‌‌های استراتژیک، خصوصی سازی، پس کرانه‏‌‌های همپوشان و اپراتورهای ترمینال جهانی، با رقابت شدید و محیطی دایما در حال تغییر مواجه شده اند.
برای توجیه هزینه‏‌‌های بالای سرمایه گذاری و بهره برداری و رسیدن به سودآوری، ترمینال‏‌‌های کانتینری بایستی به حجم بار( کالای) رضایت بخشی برسند.
به علاوه، یکی از عوامل مهم برای بندر جهت تضمین جریانات کافی، وفاداری مشتری می‌باشد.
این مطالعه، تاثیرات تاکتیک‏‌‌های بازاریابی رابطه مند( رابطه ای) بر شاخص‏‌‌های( نشانگر) عملکرد مالی و غیر مالی ترمینال‏‌‌های کانتینری را بررسی نمود.
داده‏‌‌های مورد نظر از ۲۴ ترمینال کانتینری واقع در ترکیه( ۱۳۴ پاسخ) جمع آوری و از طریق مدلسازی معادله ساختاری چند سطحی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
براساس یافته‏‌‌های بدست آمده، نتیجه اصلی ما آن است که هرچه بندر تاکتیک‏‌‌های بازاریابی رابطه مند را بیشتر پیاده کند، به همان نسبت کیفیت ارتباط با مشتری بالاتر است، که در ادامه ازآن به عنوان عملکرد ارتباط با مشتری، و متعاقبا عملکرد مالی نام برده می‌شود.

منبع : مقاله بازاریابی رابطه مند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.