جو سازمانی

مقاله و تحقیق در مورد جو سازمانی

جو سازمانی

مقاله و تحقیق در مورد جو سازمانی

سواد رسانه ای و ارتباط آن با رسانه جمعی

آموزش سواد رسانه‌ای به شهروندان در عصر جهانی شدن، مفهومی کلی است که به مطالعات رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، سیاسی و تکنولوژیکی وابسته است و می‌توان آن را به آموزش شیوه‏‌‌های بهتر زندگی کردن در عصر اطلاعات و ارتباطات که بهطور خاص در یک جامعه و بهطور عام در جامعه جهانی می‌توان اطلاق کرد.
سواد رسانه‌ای به عنوان ابزاری برای حمایت شهروندان در برابر آثار منفی رسانه‏‌‌های جمعی است؛ که چارچوبی را جهت دسترسی، تحلیل، ارزیابی و خلق پیام‏‌ها به اشکال مختلف از چاپ گرفته تا اینترنت، فراهم می‌نماید.
نخست آن که خواننده را در جریان مفهوم، اهمیت و ضرورت اجتناب ناپذیر آموزش سواد رسانه‌ای به شهروندان در عصر جهانی شدن قرار دهد و دوم آن که با ارایه نکات کلیدی این امکان فراهم شود تا با ژرف اندیشی و برنامه ریزی دقیق و سنجیده نسبت به آموزش سواد رسانه‌ای و استقرار یک نظام کارآمد تربیت شهروندی متناسب با ضرورت‏‌‌های عصر جهانی شدن در کشورمان اقدام لازم صورت پذیرد.
که قلمرو زندگی خصوصی انسانها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
رسانه‏‌ها اعم از تلویزیون، رادیو، اینترنت، ماهواره، روزنامه، مجله‏‌ها و.
.. بهطور فزاینده‌ای اطلاعات، سرگرمی وآگهی‏‌‌های مختلف را به افراد جامعه عرضه میکنند و نقشی مهم در شکل دهی و نفوذ به فرهنگ، ارزش، باور، اعتقادات و دیدگاه‏‌ها در بردارند.
بنابراین در این مقاله سعی بر آن است به بررسی و شناخت کامل و درک صحیح و همه جانبه از نقش واهمیت سواد رسانه‌ای در جامعه اطلاعاتی بپردازیم.
برخلاف آنچه به ظاهر تصور می­شود، سواد رسانه‌ای ارتباط مستقیم با قشر خاصی ندارد و می‌تواند همه افراد جامعه را در تمامی سطوح دربرگیرد.
نباید از نظر دور داشت که در دنیای امروز کشورهایی مثل کانادا و ژاپن که سرآمد سواد رسانه­ ای هستند آن را به عنوان مفاد درسی مدارس خود قرار داده‌اند.
با توجه به گستردگی ارتباطات و تنوع رسانه ­ها به‏ نظر می­رسد سواد رسانه ­ای در کشور ما و حتی در میان دانشجویان کشور عمومیت نیافته است.
در حالی که انتظار می­رفت به واسطه گستردگی و تنوع فضاهای رسانه ­ای و تمایل جوانان و دانشجویان به استفاده از آن، پیشتاز باشند.
این مقاله تلاش دارد سواد رسانه ­ای را در تعامل با شبکه ­های اجتماعی مجازی ارزیابی نماید.
در این پژوهش میزان و چگونگی استفاده از شبکه ­های اجتماعی مجازی چون «فیس بوک»، «وایبر»، «تانگو» و غیره بررسی شده است که می‌تواند در زمینه مطرح شده رهنمون باشد.

منبع : مقاله سواد رسانه ای و ارتباط آن با رسانه جمعی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.